fredag den 4. november 2011

Fedtskatten - Alle tiders største narrehat

Fedtskatten fortsætter sig optog igennem det ganske land som Kejseren i "Kejserens nye klæder". Senest kan TV 2 berette om en familie, der aldrig har kunnet tabe sig med de officielle kostråd, men nu smider kilo med lethed på en fedtrig diæt:

Se indslaget "Bliv slank på den fede måde"

Igen, send en besked til Sundhedsministeriet og bed dem åbne øjnene for dette idioti. Kvalismør er steget til over 20 kroner pakken, så noget må der gøres.

God weekend.

16 kommentarer:

  1. Jeg påpeger lige Arne Astrups Facebook-update som kommentar til programmet:

    "Desværre blev det kippet væk hvor jeg forklarer at ægteparret taber sig fordi de bliver mætte af al proteinet i bøffer m.v., og kun taber sig fordi deres kalorieindtagelser derfor er raslet ned. Så reelt indtager de slet ikke alt det fedt de påstår ! Så var de nemlig blevet endnu tykkere af alle kalorierne i smøret og piskefløden."

    SvarSlet
  2. Lige præcis denne holdning hos AA er hovedproblemet. Hvis ikke han får smidt sin fedtfobi, så gør ingen nævneværdige personer det, og så kommer vi ikke videre her i landet. Kig på svenskerne og nordmændene. 100.000vis taber sig på LCHF. Og det ærgrer de danske eksperter usigeligt. Og så er det helt grotesk at han påstår, at ægteparret lyver. Kujonagtigt, faktisk. Hvad ligner det? Men han er måske bange for at blive til grin hos sine kolleger.

    Deres kalorieindtag er naturligvis faldet på trods af det forøgede fedtindtag. Hvorfor skulle den være længere?

    SvarSlet
  3. Jeg lyver ikke når jeg påstår at det er fedtet der går mig til at tabe mig.. Arne A burde holde sig for fin til sådanne kommentare, han har ikke engang takt med min mand og jeg..

    Men som vi flere gange pointerede for journalisten , det et enormt provokerende og grænseoverskridende når vi forklarer folk hvordan vi lever, og tit oplever vi angreb. Dog har jeg også fået rigtig mange positive og nysgerrige henvendelser fra helt almindelige mennesker, der vil tabe sig og leve et sundere liv med bedre mad. Så betyder"dr. Slank" Arne Astrups mening ikke alverden for.. Det er vigtigere at det kommer fokus på de (u) sunde danske officielle kostråd :-)

    SvarSlet
  4. Du er blandt venner her, Eva :-) vi har snakket om denne kostform siden starten. Flot gået. Og kast et blik på Henriettes blok Fede Tider, som jeg linker til i min blogroll. Den vil nok passe dig godt.

    SvarSlet
  5. Tak, jeg har fulgt både dig og Henriette i et stykke tid, og kan kun tilslutte mig de ting i giver udtryk for, jeg har nu skrevet til Arne A personligt og udtryk min mening om hans statusopdatering. Om han så vælger at reagere eller ej, er jo op til ham.

    Jeg er jo hverken læge eller ekspert, men jeg kan udtale mig om hvad der virker for mig :) Det bedste der kan ske er at der kommer endnu mere fokus på en anden måde at indtage næring på end lige den officielle kostpyramide, som er direkte sundhedsskadelig for mig ..

    SvarSlet
  6. De officielle kostråd er henvendt til normalvægtige raske personer. Det eneste råd, de kan give overvægtige personer, er at spise mindre portioner. Fantasiløst.

    SvarSlet
  7. Jeg håber AA reagerer..

    Den der med "det virker for mig" er lige til at lukke op og skide i. Du kan på ingen måde vide om det er fedtet der giver dig et vægttab, idet du næppe har udsat dig selv for et kontrolleret eksperiment. Beklager altså Eva.
    Det svarer til, at jeg føler mig stresset i hverdagen og bliver anbefalet at tage et tilskud B-vitaminer. Det begynder jeg så at gøre, og pludselig begynder jeg at føle mig mindre stresset. Jeg konkluderer (som næsten alle andre almindelige mennesker også ville), at det skyldes B-vitaminerne. Dette kan jeg dog på ingen måde vide noget om. Der kan være et hav af andre forklaringer - min hverdag har ændret sig, placebo-effekten, jeg sover bedre om natten, månen er i en anden fase, min radio er kommet tilbage efter reparation etc.. Håber du kan se hvad jeg mener..

    Ja, du kan godt udtale dig om, hvad der virker for dig (men du skal være klar over, at du rent faktisk ikke ved det!). Du kan jo i princippet udtale dig om alt mellem himmel og jord. Jeg kan også udtale mig om atomfysik, colombianske udenrigspolitik eller Søren Kierkegaards syn på nisser.

    Det er dog glædeligt at du har tabt dig:)

    SvarSlet
  8. Det er den måde det danske "folkestyre" fungerer på. Elfenbenstårnet Christiansborg elsker bander smuglere og grænsehandel uden moms og pis. Hvis IKKE det er tilfældet skulle de nok begynde at tænke i andet en skat og forbuds baner for det ender i selvmål HVER GANG. Men det betyder ikke så meget. Lad det koste hvad det koster bare vores -iøvrigt altid korrekte personlige kæleholdninger- bliver ophøjet til landets lov.

    Idiotiet er totalt og dem der stemte ved sidste valg er landsforræddere. Uanset hvem de stemte på.

    SvarSlet
  9. ""Desværre blev det kippet væk hvor jeg forklarer at ægteparret taber sig fordi de bliver mætte af al proteinet i bøffer m.v."

    Vent. Siger Hr. Astrup at den menneskelige organisme belønner indtaget af animalske produkter med en længere mæthedsfornemmelse? Hvad mon AA og hans kollegaer for ud af den observation? At vi skal spise noget mere plante fodder som vores organisme IKKE belønner med varig mæthed. Hmmmm.....

    SvarSlet
  10. Jens der er et meget stor og larmende kor af "det virker for mig" fra hele verden. De angiver stortset samme metode og identiske resultater. Det er stadigt ikke et kontrolleret eksperiment, men dit brand af selvforherligende slyngler, virker enddog særdeles modvillige til at forsøge at genskabe resultaterne der berettes om, og når de endeligt (med lethed ligesom alle andre mennesker) genskaber de omtalte resultater, forsøger de at bortforklare det med ynk der ikke er skolebørn værdigt. "Jaaaeh men det er jo bare fordi at maden de nu spiser mætter dem mere"...ohhhhhk?!

    SvarSlet
  11. Anonym: Okay, så siger vi, at alle de dygtige forskere er uddannet til at forsvare én bestemt accepteret sandhed og aldrig tester nye hypoteser for at opnå ny viden og erkendelse.

    Jens

    SvarSlet
  12. Sig mig kender vi hinanden, har du lyttet ved dørene, når jeg i himmelvendende forrykthed himler op om Monstanto og deres skjulte agenda, idiotien ved fedtskat - der også har en skjult dagsorden, det er i al fald ikke for borgernes skyld,den er indført! OG slet ikke for sundhenden! ? :-) Vi er helt på samme kanal her.
    Man kunne undre sig over om de har sørget for at få nyeste ekspertudtalelser!
    Havde det blot været for sundhendes skyld - og ikke fordi, der skal hentes penge hjem - så kunne MC-Donalds få sparket. Klamme kemiske slikting - som det jo er helt lovligt at reklamere for - kunne forbydes eller labelleres med advarsel om sundhedsfare, som cigaretterne.

    SvarSlet
  13. Hej Vimala,

    Jeg tror ikke, at jeg kender dig. Hvor har du udbasuneret (jeg søgte lige på Vimala og Monsanto, men kunne intet finde)?

    I øvrigt, så tror jeg, at der inden for 10 år kommer advarsler på sukkerslik i EU ... lad os sige i 2020.

    SvarSlet
  14. "Okay, så siger vi, at alle de dygtige forskere er uddannet til at forsvare én bestemt accepteret sandhed og aldrig tester nye hypoteser for at opnå ny viden og erkendelse. "

    Lad os hellere sige at forskere er lige så afhængige af penge som alle andre

    SvarSlet
  15. Enig har også svært ved at se logikken i fedtskatten.


    Frederik
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet
  16. Jeg er helt enig i at fedtskatten er forrykt - men aldrig har smør været så ofte på tilbud, som det er nu, så her i huset betaler vi meget mindre for vores store smørforbrug, end vi gjorde før fedtskatten (og vi spiser bestemt ikke mindre smør, tværtimod).

    SvarSlet